اخبار اردیبهشت نامق
نوشته شده توسط : محمد رمضانی نامقی

 

اخبار اردیبهشت نامق                                               اخبار اردیبهشت نامق

1- اردیبهشت فصل زیبای روستا و بهترین فصلی است که مردم برای تفریح خود انتخاب می کنند هر هفته اماکن دیدنی مثل قله سر سپیدار اولنگ فرادکندی، سرکاریز ، کال باغا و .. مملو از افرادی است که این اماکن زیبا را برای تفریح انتخاب نموده اند.
2- مسجد جامع طبق گذارش قبلی مثبت عمل کرد و گامی به جلو نهاد در حال حاضر کارگران مشغولند و دیوار مشرف به خانه شوکت خورشاهی را به طول 7 متر از کف بالا می آورند طبق سخنان رئیس هیئت امنا سخت ترین قسمت بنا در این مکان مقدس همان دیوار است .
3- نامق و باری دیگر گامی به سوی توسعه اینبار 1000 متر اسفالت و بلوار بندی ، طبق گذارش دهیار محترم روستا با پیگیری های دهیاری و همکاری بنیاد مسکن از ابتدار ورودی روستا به طول 1000 متر اسفالت خواهد شد و بلوار بندی می شود از خیابان جامی تا خانه مرحوم کربلایی شیخ طاهری از خیابان امام خمینی تا شرکت تعاونی و کوچه مشرف به مسجد رویین تا چهار راه مخابرات ایشان اذعان داشتند که از اول خرداد بنیاد مسکن کار خود را شروع خواهد کرد.
4-  4 و 5 اردیبهشت از صدا و سیما خراسان رضوی به دعوت دهیاری در روستا حضور پیدا کردند تا باری دیگر این دیار کهن از میان روستا ها قد علم کند و در تاریخ 25 اردیبهشت در نسیم آبادی شبکه خراسان رضوی به تصویر کشیده شد که در این برنامه دهیار روستا گزارشی مفصل از روستا ارائه داد.
5- بعد از کلی پیگیری و بررسی بالاخره شبکه آب و فاضلاب نامق تحویل اداره آب و فاضلاب شد و از اول اردیبهشت این اداره کار خود را شروع کرده و مردم که هزینه اولیه را پرداخت نمایند کار خود را شروع می کنند به گذارش دهیاری انشا ا.. از اواسط خرداد بطور رسمیشبکه آب روستا  به این اداره واگذار خواهد شد .
6- دهیار روستا حسین عباسی در 12 اردیبهشت میهمان روزنامه سرو کاشمر بود که در این مصاحبه از اماکن گردشگری گزارشی ارائه شد  و گزیده ای از مشکلات روستا مورد بررسی قرار گرفت که خود باعث خوشحالی روستاییان این دیار کهن است.
7- این فصل لبنیات در نامق بسیار جا افتاده است  مردم با نشاط صبح ساعت 5 به گله می روند و شیر تهیه شده را تبدیل به کره، کشک و قره قروت می کنند و اما با قیمت بالایی به فروش می ر سانند که این امر نارضایتی مصرف کنندگان را در پی داشته است
8- امسال نهالستان های نامق بی سرپرست مانده طبق اذعان این هموطنان و نگرانی که از چوپانان دارند امسال کسی به عنوان سرپرست این نهالستان ها انتخاب نشده است و با رفتار خشنی که چوپانان با درختان بادام دارند باعث نگرانی صاحبان این نهالستان ها شده است.
9- طبق اظهارات دهیاری نهالستان های بادام دیم به مساحت 300 هکتار با همکاری جهاد کشاورزی بخش توسط شرکت گیاه بان رایگاه اصلاح می شود که این اراضی عبارت اند مناطقی معروف به سنگ زور،کال چاه ها، بوزقلندر، شکم پاره تا جاده چاه برقی و امتداد چاه موتور کاظمی که این اراضی در سمت راست و پایین جاده اسفالت که در حریم ممنوعه هم قرار ندارند می باشد که این حرکت خواهد توانست کمک مضاعفی به هموطنان در روستا باشد.
10- طبق گذارش و اخبار قبلی چاه موتور پایین معروف به چاه موتور سر دق از جای اول تعویض شد و طبق اذعانات مشترکین این چاه موتور آب آن علاوه بر اینکه تغییری نداشته است افت هم داشته که اینجا کمک جهاد گران را می طلبد
11- استخر های فرادکندی لایروبی و سیمان می شوند که این کار بیش از سه ملیون هزینه برداشته و جهاد هیچ کمکی در این خصوص نداشته است .
12- ظبق اذعان نماینده قنات باقر آباد با کم شدن آب این قنات که در حال حاضر نگرانی بیش از 50 نفر مالکین این منطقه را در بر داشته است ایشان بیان داشتند با بررسی های انجام شده آب در بالا دست قنات تغییر چشمگیری نداشته که به دلایلی رساندن آن به دهانه خروچی قنات مشکل ساز شده و هزینه گزافی را طلب می کند که در این خصوص استعانت جهادگران را می طلبد .
13- سد کال سلات دهانه  غار پونی با اعتبار 70 ملیون تومان توسط منابع طبیعی استان در حال ساخت است که در این خشکسالی ها کار مثبتی را ارائه داده اند
14- بالاخره بعد از 8 سال از تاسیس دهیاری این نهاد صاحب ساختمان می شود طبق گذارشی که دهیاری داشت به زودی کار احداث این مکان در زمینی به مساحت 150 متر واقع در جنب منزل علی اکبر پور اسماعیلی واقع در شمال روستا احداث می شود که بعد از احداث این مکان جلسات شورا و دهیاری در این مکان برگذار خواهد شد.
 




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: نامق , اخبار , اردیبهشت ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: